Monday, May 9, 2011

Reini: blogpost 2 in Dutch

De eerste enerverende week zit er op. Na een hartelijk ontvangst op maandag begon het "echte " werk, meedraaien in een advisory.
Ik zit in een 10th grade advisory in Unity bij Ailen.

Wat mij deze week naast veel inhoudelijke zaken echt is opgevallen dat de sfeer in de advisory en school goed is. Ailen en de studenten gaan op een prettige manier met elkaar om. Ik heb aan verschillende leerlingen gevraagd hoe dit kan. Wat hebben jullie gedaan om zo met elkaar om te gaan?
Een leerling antwoordde dat hij het eigenlijk ook niet echt kon uitleggen, maar je wordt er gewoon ingezogen.

Twee andere leerlingen gaven aan dat de oudere leerlingen je lieten zien hoe je met elkaar omgaat, they showed us the way, toen wij als freshmen binnen kwamen. Daarnaast geven  advisors je veel verantwoordelijkheid en respecteren je. Op mijn vraag op welke wijze toont de advisor dan respect naar jou, moet ik het antwoord nog even schuldig blijven omdat deze 2 studenten een workshop moesten verzorgen.
Verantwoordelijkheid geven dus!

Reini van Schaijk
Practikon, Doetinchem 

No comments:

Post a Comment